Assalamualaikum..
Terima kasih mengunjungi blog piezan...
Dengarilah luahan hati piezan... Bila hati mula Bicara...
kalau tak sedap... Harap maaf.. piezan Budak masih belajar..
Terima kasih :D

Wednesday, December 26, 2012

Redha dan Pasrah

ASSALAMUALAIKUM..

Selamat pagi kepada semua stalker yang masih belum tido.. ehhh piezan sorang jerk kot masih belum tido... ( perasaan betul piezan nih ) Actually piezan dah tido td bersama Si Bulat tetiba tersentap n terus tak boleh tido.. nak buat macam mane dah nasib badan.. Lagi satu bile dah tesedar tuh hti nih macam ade yang tak kena.. orang kate tak sedap hati .. haaaa gitu..

Dalam sambil bertwitter, berfacebook, terdetik plak nak update blog.. bialah orang nak kate ape kan.. yang penting piezan happy.. Malam nih nak cakap pasal REDHA DAN PASRAH. Dalam erti kata lain redha itu sesuatu yang membuatkan kite ikhlas dan pasrah itu adalah sesuatu yang membuatkan kite menyerah.. Piezan masih lagi bingung dengan keadaan dri piezan sekrang,,, Adakah piezan redha atau piezan pasrah kerana kedua duanya ade dalam diri piezan.. sesetengah perkara yang piezan buat n orang buat pada piezan, piezan sangat meredhakan dan adakalanya malah sebaliknya yang berlaku pada diri piezan.. Piezan pasrah dengan apa yang berlaku...

Piezan cuba untuk sentiasa redha dengan apa yang berlaku dalam hidup kite kerana kite tahu jika kite redha dan merendahkan diri demi kebaikan maka Allah melihat dengan keredhaan.. Tetapi jika kite pasrah kan diri kite maka kite masih belum bersedia meredhakan ape yang telah Allah turunkan untuk menguji Umatnya.. Memang tidak dinafikan kite banyak pasrah dari redha..kerana apa?? keran diri kite lemah dalam segala hal yang berlaku..

Begitu juga dengan hidup piezan.. terlalu banyak yang piezan pasrahkan dan sekarang piezan cuba belajar untuk meredhakan apa yang berlaku... Sejarah hitam piezan lalui hanya Piezan dan Allah yang tahu kebenarannya.. Orang yang melihat hanya mmpu menghukum dan piezan hanya pasrah untuk semua itu.. Piezan tak de daya nak melawan kerana itu hak mereka untuk menjatuhkan piezan.. Tuhan itu Maha Adil.. Mungkin ade hikmah disebalik keredhaan umatnya untuk mendapat keredhaan dariNya..

kehadiran lelaki yang dulunya dikirimkan oleh Allah untuk piezan.. dan piezan sia-sia kan.. dan Mungkin pada hari ini mengirimkan kembali Lelaki itu datang pada piezan untuk menyadarkan apa itu erti sebenar redha dan pasrah.. Ya bukan mudak untuk dia menerima diri piezan dan mukan mudah juga untuk dia redha terhadap diri piezan.. piezan akui memang piezan pernah pasrah dengan semua yang berlaku.. Tapi hidup perlu diteruskan dan redha amat penting untuk membentuk Iman kite menjadi orang yang lebih berguna,,,

Harapan piezan, piezan berharap lelaki yang bernama Mohd Shahrulnizam ini adalah lelaki yang teragung yang telah Tuhan kirimkan untuk piezan.." Ya Tuhan ku, jika dia jodohku dekatkan lah dia menjadi imam ku, dan jika dia bukan jodohku jaohkan lah dia untuk menjadi imam kepada hawaMu yang lain.. Amin.."

Tiada kata seindah bahasa, 
Tepuklah dada, tanyalah imanmu...
Terima kasih...

No comments:

Post a Comment