Assalamualaikum..
Terima kasih mengunjungi blog piezan...
Dengarilah luahan hati piezan... Bila hati mula Bicara...
kalau tak sedap... Harap maaf.. piezan Budak masih belajar..
Terima kasih :D

Friday, July 6, 2012

Kesedaran ^_^

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur kehadrat ilahi.. Piezan masih lagi hidup dan bernafas dengan sempurna kerana Allah S.W.T.... Piezan sekarang dah pun selamat balik ke DUNGUN, TERENGGANU untuk sambung semula pengajian piezan yang hanya tinggal setahun.. 04/07/2012 piezan sampai dungun.. mak dan ayah yang anta n bile ary nih dy orang semua balik.. perhhhh meleleh air mate nih tauk.. sedih giler2..heheheh dah lah yang nih bukan poin utama yang piezan nak cakapkan..

Kesedaran.. mungkin Tuhan yang Maha Kuasa dah tunjukkan kebesaran dia dalam kehidupan piezan.. dengan ape yang ditunjukan pada piezan, piezan mulai sedar semuanya..  piezan rasakan yang Tuhan makin dekat dengan piezan saat piezan dalam keadaan macam nih.. piezan dah cuba sedaya upaya piezan untuk mengingatkan minda bahawa Tuhan akan memberikan kesedaran pada diri kita bila kita memang sentiasa bersama dengan Dia..Dengan ape yang piezan nampak, ape yang piezan amati memang sesungguhnya itu lah kebenarannya.. piezan dah boleh terima kenyataan yang hidup piezan macam ni.. pengalaman uh buatkan piezan jadi sedar.. dan kesedaran jugak lah yang membuatkan piezan nih terasa terlalu bodoh tok sesuatu perkara.. malam tadi piezan ternampak sesuatu yang sangat piezan tak pernah sangka..piezan sangka benda tuh mungkin tak kan ade lagi kot selepas piezan pegi.. tapi sesungguhnya benda uh tetap wujud.. piezan merasakan disitu kenapa piezan tak pernah nak berfikir dulu sebelum buat keputusan.. sesungguhnye keputusan yang piezan buat selama hidup piezan adalah salah.. piezan hanya ikotkan perasaan..mungkin memang betul lah kan Tuhan tu Maha adil.. memang mase piezan jatuh hari tuh piezan tak de pertimbangan pada diri piezan.. piezan ta ingat pada dunia piezan..yang piezan pikirkan cuma diri piezan yang macam nih.. sedih sedih sedih dan sedih.. buat ape kan.. tak de gunanya pon..buat sakit badan..buat bengkak mate.. huhuhu tu lah sekarang nih baru piezan sedar.. itu namenye kesedaran.. bia lah hidup kite kat dunia nih sementara jerk.. yang kekal nanti kat sane.. harap piezan tak kan menitiskan air mata lagi kerana lelaki yang tak berguna tapi hanya menitiskan air mata kerna Allah S.W.T..insyallah Amin.. 

kehidupan yang piezan jalani sekarang memang beransur baik.. dah boleh terima kenyataan dengan kesedaran yang telah diberikan.. kalau lah jodoh tak kemana. yerk lah sebab Tuhan dah jadikan manusia kat dunia ni dengan sgala hikmah macam diperkatakan Ajal Maut Jodoh Pertemuan Allah yang Tentukan .. kite ni hanya mampu merancang sekuat mana pon kite merancang hnya Tuhan yang berhak menentukan nye.. Piezan dah banyak lukakan hati mak ayah piezan.. Mereka bertungkus lumus untuk hidup piezan tapi piezan hanya sia sia kan hidup piezan kerana lelaki yang tak berguna.. ape faedahnye.. piezan dah tanamkan dalam hati piezan. piezan kan berusha semampu piezan tuk kejayaan hidup piezan dan nak bukak kan mata sorang lelaki yang tak pandai menghargai pengorbanan piezan yang piezan boleh berdiri diatas kaki piezan sendiri.. bile kite berjaya kte tak payah pikir dah pasal orang yang buat kite jatuh dulu tapi yang kite pikir dan ingat hanyalah satu ALLAH S.W.T itu lebih baik.. kerana segala sesuatu yang baik datangnye dari Allah.. biar lah mse tuh orang nak kate ape ke yang penting segalanya kite buat hanya untuk Allah.. bukan untuk orang lain.. buat pe kite nak jadi orang lain sedangkan diri kite sendiri tak macam tuh.. nak berubah pon disebabkan orang lain.. sedar lah wahai manusia berubah lah kerana Allah semata mata. bukan kerana manusia.. kan kesedran jugak tuh namenye.. bia la dia dengan hidup dia.. piezan dah ade hidup piezan sendiri.. mungkin piezan kan lebih bahagia macam nih kan.. ok lah.. renung renungkan lah wahai insan kite hidup tak lame dah.. kiamat makin hampir.. piezan cuba tuk dekatkn diri dengan Allah.. yang lain macam mne?? huhuhu TEPUK DADA TANYA LAH IMAN.. huhuhu k wassalam...

No comments:

Post a Comment